اگر صاحب بیزینس و کسب و کاری هستید حتما از اهمیت تبلیغات هدفمند و اصولی برای کسب و کارتان اطلاع دارید. تقریبا هیچ بیزینسی نمیتواند بدون در پیش گرفتن روشهای درست تبلیغاتی به هدفهایی که در سر دارد برسد. تبلیغات درست میتواند پله ای برای صعود کسب و کارتان باشد؛ در حالی که تبلیغ غلط و بدون استراتژی نیز میتواند برعکس عمل کند و به کلی شما را از مسیری که در آن در حال حرکت هستید دور کند! بنابراین موضوعی که باید دقت زیادی به آن داشته باشید این است که قبل از هر چیزی با واژه تبلیغ، روشهای آن و راهکارهایی برای بهتر صورت گرفتن آن آشنا شوید.
همکاری با یک شرکت تبلیغاتی و تبلیغات میتواند جایی برای شما میان برندها و بیزینسهای قوی باز کند؛ اما به شرطی که بدانید کجا و چگونه تبلیغ کنید. شعارهای تبلیغاتی، متنهای تبلیغی و حتی ویدئوهای تبلیغاتی برای برندهای مختلف این روزها بیشتر از گذشته در حال خودنمایی هستند؛ اما چه تعداد از آنها موفق عمل میکنند و چه تعداد تنها در حال هدر دادن بودجه خود هستند بدون آنکه بازخوردی بگیرند؟! با کمی دقت و تحلیل متوجه میشوید که دسته دوم تعدادشان بیشتر است؛ افرادی که برای تبلیغات تنها هزینه میپردازند بدون آنکه این تبلیغ سودی برای آنها داشته باشد.
فاکتور ضروری دیگر برای تبلیغات، یافتن پلتفرم مناسب برای تبلیغ است. همانطور که کمی پیش هم اشاره کردیم هر کسب و کاری شیوه خاصی از تبلیغات را میطلبد که میتواند با دیگر بیزینسها کاملا متفاوت باشد. این موضوع راجعبه بستر درج تبلیغات نیز صدق میکند؛ ممکن است تبلیغات مجازی برای کسب و کاری نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد در حالی که یک بیزینس دیگر به اقتضای ماهیتی که دارد بهتر است بیشتر بر روی تبلیغات محیطی خود تمرکز کند. به این ترتیب به نظر میرسد تشخیص اینکه که کجا تبلیغ کنید کمی سخت باشد؛ این چالش نیز میتواند با کمک یک شرکت تبلیغاتی به راحتی حل شود.
به خاطر داشته باشید که تبلیغ شما زمانی دیده میشود که در بستر مناسبی پخش شود. فرض کنید یک برند معروف در مینه تولید نوشت افزار فعالیت میکند و برای دیده شدن اقدام به تولید یک تیزر تبلیغاتی میکند؛ این تیزر در چه پلتفرمی نمایش داده شود که بیشترین بازخورد را بگیرد؟ از آنجایی که این روزها اکثر مخاطبان هدف این برند که دانش آموزان و دانشجویان هستند در فضای مجازی حضور دارند طبیعتا بهترین پلتفرم برای تبلیغ، فضای مجازی است. اما اینکه این برند چگونه در این فضا حضور یابد و خود را به نمایش بگذارد را یک شرکت تبلیغاتی کاربلد به خوبی مشخص میکند.